Новини
Пам'ять – нескінченна книга, в якій записано все: і життя людини, і життя країни. Багато сторінок там вписано криваво-чорним кольором. Такими сторінками є голодомор 1921-1922,1932-1933, 1946-1947 р.р. Не було ні війни, ні посухи. А була тільки зла воля одних людей проти інших. І ніхто не знає, скільки безневинних людей зійшло в могилу – старих і молодих, дітей, і ще ненароджених – у лонах матерів.
З метою вшанування пам’яті жертв голодоморів та виховання в учнів ціннісного ставлення до держави, поваги до її історичного минулого та збереження державних традицій в закладі освіти було проведено інформаційно-просвітницькі заходи. В закладі пройшли години пам’яті і скорботи «Голодомор – великий злам», «Біль всієї України – Голодомор 1932-1933 років». Учні читали вірші, спогади очевидців тієї страшної трагедії, переглянули відеоролики Українського інституту національної пам’яті «Історія гідності. Голодомори» та «Де б ти не був – вшануй померлих від голоду!». Ці виховні години запам’яталась усім завдяки емоціям суму, жалю і співпереживання, які відчувалися у кожному слові і русі її учасників.
Згідно з планом роботи закладу освіти, з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які у листопаді 2013 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору та виховання в учнів національно-патріотичних почуттів у закладі освіти проведено ряд заходів.
У рамках цих заходів було організовано проведення годин історичної правди «Вони пройшли крізь вогонь і зброю», години спілкування «Україна – територія гідності та свободи», перегляди документального фільму «Майдан - Революції Гідності народу», відвідування лекції в обласній бібліотеці імені Потушняка.
Ми завжди повинні пам’ятати невинну жертву, силу духу та стійкість людей, які віддали своє життя за наше з вами майбутнє.
Боротьба триває і ми переможемо!
З Днем Гідності і Свободи!
Сьогодні 1000 днів повномасштабного вторгнення… 10 років боротьби з агресором.
Дякуємо кожному захиснику та захисниці! Вічна шана полеглим Героям!
Військовослужбовцем підполковником Вадимом Горбалем 18 листопада проведено захід професійної орієнтації учнів випускних класів, щодо вступу до вищих військових навчальних закладів, а саме до Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. На зустрічі учням розповіли про умови вступу до ВВНЗ, перспективи проходження військової служби на посадах осіб офіцерського складу в Збройних силах України та престижність професії військовослужбовця.
Щорічно у листопаді відзначається Міжнародний день відмови від паління. Метою Дня є активні дії, спрямовані на зниження поширеності цієї згубної залежності, пошук нових шляхів впливу на самосвідомість осіб, що палять.
Серйозну загрозу становить поширення новітніх продуктів (електронні сигарети, IQOS), що просуваються тютюновими корпораціями, а також згубна мода на куріння кальяну. В Україні також небезпечної популярності набувають е-сигарети, які через цілковиту доступність та неврегульований продаж становлять особливу загрозу для дітей і підлітків – майже кожен п’ятий український школяр у віці 13-15 років (18,4%) є теперішнім курцем е-сигарет. Результати досліджень свідчать, що використання електронних сигарет затягує процес відмови від куріння та знижує шанси на успіх, підвищує ризик почати курити звичайні сигарети, збільшує ризик серцево-судинних, онкологічних, легеневих захворювань, створює загрозу травматизму (е-сигарети вибухають!) та отруєнь рідиною для заправки.
Відповідно до плану роботи закладу освіти класними керівниками та вихователями було проведено години спілкування, бесіди, агітбригади та челендж-руханка. Бесіди були спрямовані на нагадуванні учням про шкідливість тютюнового диму на організм дитини, поради - як сказати «НІ», якщо Вам пропонують закурити.
16 листопада у науковому ліцеї пройшов ІІ етап ХХV Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика. ‘’Конкурс, який проводиться щорічно, має велике значення для розвитку української мови та культури, а також для підтримки молодих талантів, - зазначає вчитель української мови і літератури Оксана Кирлик - Суран. Він покликаний стимулювати учнів до глибшого вивчення рідної мови та літератури, популяризуючи особистісний і творчий розвиток кожного’’.
Учасникам конкурсу запропоновано завдання, які дають можливість перевірити рівень знань з різних розділів мовознавства: фразеології, орфографії, лексикології тощо. Завдяки цьому, конкурсанти мають можливість перевірити знання з української мови, продемонструвати творчі здібності, а також змагатися за престижні нагороди переможців фінального етапу, такі як стипендії Президента України . Конкурс складається з кількох етапів, що дозволяє залучити широке коло учнів, сприяє культурному обміну та розвитку громадянської свідомості. Крім того, підвищується і професійний рівень педагогів, які готують учнів до конкурсу. Конкурс ім. Петра Яцика сприяє розвитку знань і навичок учнів, зміцнює зв'язки між навчальними закладами та суспільством, підтримуючи ідею важливості української мови для національної ідентичності українців.
Педагоги та учасники конкурсу плекають рідне слово, удосконалюють свої лінгвістичні знання, адже українська мова – наш скарб, що передається від покоління до покоління, і об’єднує минуле, сучасне та майбутнє.
Міжнародний день толерантності, проголошений 16 листопада 1995 року державами – членами ЮНЕСКО, вкотре нагадує усім нам про те, що насильство, тероризм, етнічне та релігійне переслідування – це явища, яким не має бути місця у житті людей.
Відповідно до плану роботи закладу освіти класними керівниками та вихователями було спрямувано роботу на формування в учасників освітнього процесу принципів терпимості, доброзичливості, взаємної поваги, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності та мирного співіснування.
16 листопада Міжнародний день толерантності – це не просто формальна подія для підвищення загальної обізнаності, а дієвий інструмент, що сприяє створенню здорової психологічної атмосфери у закладі та запобігає насильству.
Демократичні шкільні вибори: як і навіщо це працює, яку роль відіграє у створенні й розвитку ефективного учнівського самоврядування, як допомагає молоді реалізовувати свої креативні ідеї та амбітні проєкти – про це закарпатські школярі та вчителі дізналися на тематичному тренінгу від Інститут Суспільних Ініціатив / Society Initiatives Institute.
14 листопада представники учнівського самоврядування освітнього закладу: Бартованець Анастасія, Лакатош Неллі, Янтолик Анастасія, Мешко Мілена прийняли участь в першому тренінгу "Успішна школа через ефективне самоврядування" від МГО "Інститут Суспільних Ініціатив". Проєкт "Успішна школа через ефективне шкільне самоврядування" реалізовується в рамках програми “Мріємо та діємо”, яка впроваджується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується IREX у партнерстві з Будуємо Україну разом (БУР), Центром “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності” (CSR Ukraine), Making Cents International (MCI), Міжнародним республіканським інститутом(IRI) та Zinc Network.
Під час тренінгу учасники мали можливість поглибити свої знання про загальну структуру й повноваження органів учнівського самоврядування, зокрема й специфіку проведення шкільних виборів.
У форматі командної роботи учні вчилися застосовувати на практиці різноманітні інструменти, які допоможуть у прийнятті спільних рішень, написанні проєктів, створенні ефективного алгоритму дій для їх успішної реалізації. Пробували себе й у ролі кандидатів на керівні посади в учнівському самоврядуванні, відтворювали процес проведення демократичних шкільних виборів, зокрема провели дебати.
Програма USAID “Мріємо та діємо” спрямована на розвиток та підтримку молоді в Україні.
У рамках співпраці з УжНУ в ліцеї проведений інтерактивний урок-дискусія «Соціальні мережі в житті підлітків». Запропонована тема вдала та актуальна як для ліцеїстів, так і для досвідчених мовців. Презентували її студенти 4 курсу спеціальності англійська мова та література Кужим Марк, Циркот Вікторія та Сорока Руслана під керівництвом доцентки кафедри англійської філології Шовак Оксани Іванівни. Учні 9 класу математичного профілю (вчитель Мельникова О.І.) мали можливість розширити лексичний запас із даної теми, обговорити плюси та мінуси соціальних мереж , їх важливість та безпосередній вплив на життя молоді. Найцікавішим для ліцеїстів було створення власного блогу. Така співпраця з УжНУ, студентською молоддю – цікава, необхідна і ефективна; дає можливість поділитись одне з одним ідеями, враженнями та думками .
Військово-патріотичне виховання є складовою частиною національно- патріотичного виховання та зорієнтоване на формування у молоді готовності до захисту України, на розвиток бажання здобувати військові професії та проходити військову службу.
11 листопада наш заклад відвідали викладач та студент військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. У ході зустрічі ліцеїсти дізналися про переваги здобуття вищої освіти у виші, про актуальність професій, які пропонує заклад. Мали змогу почути інформацію щодо вступу до закладу: спеціальності, перелік конкурсних предметів, вступних іспитів та насиченого студентського життя.
Особливу увагу гості приділили мінній безпеці, нагадали про правила поведінки з вибухонебезпечними предметами. Старшокласники із цікавістю слухали військовослужбовців, задавали питання і отримували на них вичерпні відповіді.
Щиро дякуємо за цікаву і змістовну зустріч, яка, сподіваємось, стане у нагоді нашим ліцеїстам, а їх професійний вибір буде вдалим!